Pages

Wednesday, 9 January 2013

Rumah..ooo..Rumah...

Assalamualaikum semua...

sebelum tu.....HAPPY NEW YEAR UOLLLSSS!!! 2013 oredi... (makin jadik senior..hukhuk)

sorry la..terlewat sikit wish..nak wat camana...kebizian melanda ekekekekek

ok...back to da topic..

semalam ibu sempat jenjalan tengok progress umah baru kat sg merab...

umah idaman

so far dah 90% siap...jalan tar dah siap turap...deposit utk bayar eletrik dan air AyahEkal dh bayar...

sekarang tinggal nak dapat kunci je...

lps dah dapat kunci, macam2 nak kena buat before pindah masuk rumah baru.. EKSAITED!!!!

Bila dapat rumah baru, perkara wajib yang kena buat:
  1. Pasang grill (sebelum pasang grill kena tinted cermin dulu-tapi tak wajib la..)
  2. pasang alarm rumah
  3. plaster ceiling
  4. Pasang lampu dan kipas
  5. Buat kitchen cabinet
  6. Langsir
  7. Api, air dll

kalo ade sape2 tau pasal contraktor yang buat gril...plaster ceiling n kitchen cabinet tolong roger2 eh... kalo boleh nak yang berkualiti dan murah (opkos!) .. tolong ek... thanks ^_^

p/s: ibu dah terbayang2 duit yang bakal mengalir selaju yg mungkin bila dah dapat kunci nanti

No comments:

Post a Comment