Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Pages

Thursday 5 January 2012

Doa Untuk Orang Yang Disayangi

DOA UTK ORG YG DISAYANGI

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan Cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu.....................
 

Ya Muhaimin..........
Jika aku jatuh cinta,
Jagalah cintaku padanya, Agar tidak melebihi cintaku Pada-Mu...........


Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya Tertaut Pada-Mu...
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...........
Ya Rabbani..
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling pada hati-Mu...
 

Ya Rabbul Izzati.............
Jika aku rindu,
Jagalah rinduku padanya,
Agar tidak aku lalai merindukan syurga-Mu................
 

YaAllah................
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu..............
 

Ya Allah............
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu............
Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan yang panjang menyeru manusia kepada-Mu............
 

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihmu,
Jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu...........
 

Ya Allah...............
Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam Cinta pada-Mu..........
Telah berjumpa untuk taat kepada-Mu,
Setelah bersatu dalam dakwah -Mu ,
Telah berpadu dalam membela syariat-Mu...........
Kukuhkanlah YA Allah ikatannya..
Kekalkanlah ikatanya,
Tunjukilah jalan-jalannya.........
Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tidak pernah pudar
Lapangkanlah dada-dada kami denga keimanan kepada-Mu dan
kerindahan bertawakal ke jalan -Mu 
......................................Amin Y a Rabbal Alamin...............

2 comments:

  1. mohon copy ya :)

    ReplyDelete
  2. http://nurhasmy.blogspot.com/
    mohon follow yew akak :)..miza ada jual tudung..niqab..handsock... stokin :)

    ReplyDelete