Pages

Monday, 23 January 2012

Kek Oren

lame btol tak hapdet blog ni...bizi btol lately....bizi ngan budak gemben2 tu...haha

cuti gong xi fa chai ni tak gi mane pun sebab AyahEkal kursus kat Pusasda..masuk wataniah plak dah...

disebabkan banyak buah oren kat umah ni, ibu pun teringin la nak makan kek oren...haha

Bahan-bahan (ni resipi untuk loyang 9 inci)

1 biji buah oren (potong dan buang biji dan urat putih di tengah2)1 cawan minyak
1 1/4 cawan gula halus  3 biji telur
2 cawan tepung gandum*
1 sb baking powder* ( *diayak bersama )
3 sb sunquick oren

1 biji oren - kulit oren diparut
1 sude kecil esen vanila 



bahan-bahan

blend semua bahan kecuali tepung, baking powder dan esen vanila (ibu takde mixer..huhu)

masukkan tepung, baking powder (yg dh diayak) ke dlm adunan yg dh diblend tadi

adunan dah siap untuk di bakar!

bakar 40 minit pada suhu 170oc

masa untuk NGAPPP!!
(warna lain ckit sbb pencahayaan romantik sgt!huhu...)

 

No comments:

Post a Comment